STATUT

STOWARZYSZENIA PROFILAKTYCZNO-SPOŁECZNEGO „RODZINA”

W BRODACH

 

–  tekst jednolity z dnia 11.08.2025 r. –

 

 

ROZDZIAŁ I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

Stowarzyszenie Profilaktyczno-Społeczne „Rodzina” w Brodach, zwane dalej Stowarzyszeniem, działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz postanowień niniejszego statutu.

 

§ 2

1.      Siedzibą Stowarzyszenia jest miejscowość Brody.                                                        

2.      Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, szczególnie obszar Gminy Brody, a także terytoria innych państw, z zachowaniem obowiązujących tam przepisów.

3.      Stowarzyszenie nie działa w celu osiągnięcia zysku.

 

§ 3

1.      Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków.

2.      Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników (w tym członków Stowarzyszenia oraz członków Zarządu), zawierać umowy cywilnoprawne, jak i współpracować z wszelkimi podmiotami (osobami fizycznymi, osobami prawnymi, jednostkami organizacyjnymi niemającymi osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną) na dopuszczalnych przez prawo podstawach.

3.      Stowarzyszenie może przystępować do porozumień, klastrów, partnerstw, federacji oraz innych form zrzeszania organizacji pozarządowych.

4.      Stowarzyszenie może powoływać terenowe jednostki organizacyjne – m.in. oddziały, biura, koła i filie,
a także osoby prawne i inne podmioty.

 

ROZDZIAŁ II.

CELE I SPOSOBY DZIAŁANIA

 

§ 4

Głównym celem Stowarzyszenia jest pomoc osobom uzależnionym od alkoholu, narkotyków i innych środków odurzających i ich rodzinom oraz kształtowanie trzeźwego modelu życia, a także:

  1. działalność na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka – polityka prorodzinna;
  2. wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  3. pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;
  4. ochrona i promocja zdrowia, w tym działalność lecznicza;
  5. działalność na rzecz osób niepełnosprawnych;
  6. edukacja, oświata i wychowanie;
  7. przeciwdziałanie bezrobociu, zwiększenie zatrudnienia i aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
  8. kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
  9. wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki;
  10. pobudzanie aktywności obywatelskiej i promowanie postaw prospołecznych;
  11. mieszkalnictwo;
  12. ochrona środowiska, ekologia i ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
  13. reintegracja zawodowa i społeczna, w tym osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

 

§ 5

Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:

  1. ścisłą współpracę z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, władzami rządowymi
    i samorządowymi, służbą ochrony zdrowia, służbą opieki społecznej, instytucjami, przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, środkami masowego przekazu oraz osobami fizycznymi w zakresie niezbędnym dla realizacji celów statutowych, szczególnie w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi;
  2. prowadzenie działań popularyzujących alternatywne wobec alkoholizmu, narkotyków i innych środków odurzających pozytywne społecznie aktywności, w tym spotkań towarzyskich i innych form spędzania czasu wolnego w trzeźwości;
  3. prowadzenie klubu abstynenta, terapii krótkoterminowej, warsztatów terapeutycznych, grup wsparcia;
  4. pomoc rodzinie w formie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego, terapii i mediacji, usług dla rodzin z dziećmi, pomocy prawnej oraz organizowania spotkań dla rodzin, w tym grup wsparcia;
  5. prowadzenie placówek wsparcia dziennego, świetlic, klubów środowiskowych, ognisk wychowawczych;
  6. organizowanie wszelkich form pomocy bezpośredniej i pośredniej, w tym pomocy organizacyjnej, materialnej oraz finansowej na rzecz rodzin i osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej;
  7. podnoszenie poziomu wiedzy w zakresie ochrony i promocji zdrowia, w tym zdrowia psychicznego
    i dobrostanu psychicznego, kształtowania zachowań i umiejętności prozdrowotnych;
  8. prowadzenie działań opiekuńczych, asystenckich i specjalistycznych, skierowanych w szczególności do osób niesamodzielnych i osób niepełnosprawnych;
  9. prowadzenie placówek i ośrodków specjalistycznej pomocy, w tym placówek wsparcia dziennego
    z opieką wytchnieniową, domów opieki, mieszkań chronionych, warsztatów terapii zajęciowej, świetlic środowiskowych, środowiskowych domów samopomocy, gospodarstw opiekuńczych, domów dziecka, domów / klubów seniora;
  10. zakładanie i prowadzenie niepublicznych placówek oświatowych oraz alternatywnych form edukacji;
  11. zwiększanie dostępności do usług pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz tworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych, osób biernych zawodowo i osób o niskich i zdezaktualizowanych kwalifikacjach;
  12. tworzenie miejsc pracy, staży i przyuczenia dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym i osób wykluczonych społecznie;
  13. organizowanie wydarzeń kulturalnych, koncertów, festiwali, wernisaży, wystaw, przedstawień, pokazów, spektakli, plebiscytów, warsztatów artystycznych i literackich, kiermaszów, targów, jarmarków okolicznościowych;
  14. upowszechnienie aktywności krajoznawczej i turystycznej u osób w każdym wieku poprzez organizowanie wycieczek, rajdów pieszych i rowerowych, wypraw do lasu, spływów kajakowych
    i innych przedsięwzięć turystycznych o charakterze edukacyjnym lub wypoczynkowym;
  15. tworzenie warunków do regularnej aktywności fizycznej w różnych grupach społecznych, wiekowych
    i zawodowych poprzez organizowanie otwartych, ogólnodostępnych zajęć sportowych, turniejów sportowych, eventów, konkursów, zajęć klubowych, wyjazdów na zawody, campów, obozów sportowych i innych wydarzeń sportowych;
  16. prowadzenie działalności społecznej, polegającej na utworzeniu społeczności o wspólnych celach
    i zainteresowaniach oraz zapewnieniu jej przestrzeni do integracji i współpracy – miejsca spotkań, dyskusji, wymiany poglądów;
  17. realizowanie usług społecznych;
  18. propagowanie wiedzy oraz dobrych praktyk w zakresie ochrony środowiska, ekologii, ochrony zwierząt, poszanowania klimatu, wód oraz krajobrazu z uwzględnieniem uprawy roślin, segregacji śmieci, oszczędzania wody i energii oraz zdrowego odżywiania;
  19. organizowanie szkoleń, warsztatów, kursów, seminariów, sympozjów, dyskusji, konferencji, wykładów, odczytów, webinarów oraz innych form przekazywania wiedzy;
  20. uczestniczenie w programach pomocowych finansowanych ze środków rządowych, samorządowych
    i zagranicznych umożliwiających pozyskiwanie środków finansowych na realizację celów statutowych;
  21. prowadzenie działalności informacyjnej i promocyjnej służącej realizacji celów statutowych.

 

ROZDZIAŁ III.

CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

 

§ 6

Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:

a)     zwyczajnych,

b)     wspierających,

c)      honorowych.

 

§ 7

1.      Członkiem zwyczajnym może zostać każda osoba fizyczna, posiadająca zdolność do czynności prawnych, która złoży pisemną deklarację.

2.      Członków zwyczajnych przyjmuje Zarząd w drodze uchwały, na podstawie pisemnej deklaracji.

3.      Członkiem wspierającym może zostać osoba fizyczna lub prawna zainteresowana działalnością Stowarzyszenia, która zadeklarowała na jego rzecz pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną. Osoba prawna działa w Stowarzyszeniu przez swojego przedstawiciela.

4.      Członków wspierających przyjmuje Zarząd w drodze uchwały, na podstawie pisemnej deklaracji wskazującej także rodzaj deklarowanej na rzecz Stowarzyszenia pomocy.

5.      Członkiem honorowym może zostać osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w rozwój i działalność Stowarzyszenia.

6.      Członków honorowych przyjmuje Walne Zebranie Członków w drodze uchwały, na podstawie wniosku Zarządu.

 

§ 8

1.      Członek zwyczajny ma prawo do:

a)     czynnego i biernego prawa wyborczego,

b)     zgłaszania opinii i wniosków pod adresem władz Stowarzyszenia,

c)     korzystania z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,

d)     udziału we wszelkich akcjach i wydarzeniach organizowanych przez Stowarzyszenie.

2.      Członek zwyczajny zobowiązany jest do:

)       aktywnego realizowania celów statutowych Stowarzyszenia,

b)     przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia,

c)     dbania o dobre imię i mienie Stowarzyszenia,

d)     regularnego opłacania składek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia,

e)     powstrzymywania się od picia alkoholu, używania narkotyków i innych środków odurzających.

 

§ 9

1.      Członek wspierający, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego, posiada inne prawa członka zwyczajnego.

2.      Członek wspierający posiada obowiązki określone w § 8 ust. 2 pkt b - d.

 

§ 10

1.      Członek honorowy, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego, posiada inne prawa członka zwyczajnego.

2.      Członek honorowy posiada obowiązki określone w § 8 ust. 2 pkt a - c.

 

§ 11

1.      Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:

a)    dobrowolnej rezygnacji,

b)     utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądu,

c)     śmierci członka oraz utraty osobowości prawnej przez osoby prawne,

d)     skreślenia z listy członków przez Zarząd z powodu: notorycznego braku udziału w pracach Stowarzyszenia lub nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składki członkowskiej przez okres przekraczający jeden rok,

e)     wykluczenia przez Zarząd z powodu: łamania statutu, nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia, działania na szkodę Stowarzyszenia lub niewywiązywania się z obowiązków członkowskich bądź związanych z pełnieniem funkcji w organach Stowarzyszenia oraz utraty zaufania przez pozostałych członków Stowarzyszenia.

2.      W przypadku określonym w ust. 1 pkt e, Zarząd orzeka podając przyczyny wykluczenia. Wykluczenie przez Zarząd nastąpi po uprzednim pisemnym wezwaniu członka do działania zgodnego ze statutem bądź uchwałami władz Stowarzyszenia, o ile wezwania te nie będą skuteczne.

3.      Od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Stowarzyszeniu przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały. Odwołanie jest rozpatrywane na najbliższym Walnym Zebraniu. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna. Do osób, którym odmówiono prawa członkostwa stosuje się odpowiednio zasady określone
w niniejszym ustępie.

 

ROZDZIAŁ IV.

WŁADZE STOWARZYSZENIA

 

§ 12

Władzami Stowarzyszenia są:

a)     Walne Zebranie Członków,

b)     Zarząd,

c)      Komisja Rewizyjna.

                                                                                              

§ 13

1.      Kadencja wszystkich władz wybieralnych Stowarzyszenia trwa 4 lata.

2.      Władze Stowarzyszenia podejmują uchwały w głosowaniu jawnym, chyba że głosujący podejmą decyzję o przeprowadzeniu głosowania tajnego.

3.      W razie, gdy skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji z powodu ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu, który uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu organu.

4.      Członek władz Stowarzyszenia może zostać zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu tych władz, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Stowarzyszenia.

 

WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW

§ 14

1.      Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.

2.      W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:   

a)     z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,

b)     z głosem doradczym – członkowie wspierający, członkowie honorowi i zaproszeni goście.

3.      Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.

4.      Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd przesyłając informację o terminie, miejscu i porządku obrad pocztą elektroniczną, wiadomością SMS lub w każdy inny skuteczny sposób na co najmniej 14 dni przed planowanym terminem zebrania.

5.      Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd:

a)     z własnej inicjatywy,

b)     na żądanie Komisji Rewizyjnej,

c)     na pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych.

6.      Zarząd jest zobowiązany zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków w ciągu 21 dni od dnia otrzymania żądania lub wniosku określonych w ust. 5 pkt b i c.

7.      Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.

8.      Uchwały Walnego Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków (kworum)
w pierwszym terminie, zaś w drugim terminie – bez względu na liczbę obecnych członków.

9.      Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

a)     określanie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,

b)    uchwalenie statutu i jego zmian,

c)     wybór i odwołanie członków władz Stowarzyszenia – Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

d)     rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz Stowarzyszenia oraz sprawozdań finansowych,

e)     ustalanie wysokości składek członkowskich,

f)      podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku,

g)     podejmowanie uchwał w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych organów,

h)     inne, wynikające z niniejszego statutu.

 

ZARZĄD

§ 15

1.      Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków oraz reprezentuje je na zewnątrz.

2.      Zarząd składa się z 3 osób, w tym prezesa, wiceprezesa i skarbnika.

3.      W umowach pomiędzy Stowarzyszeniem a członkiem Zarządu oraz w sporach z nim, Stowarzyszenie reprezentuje członek Komisji Rewizyjnej, wskazany w uchwale tego organu lub pełnomocnik powołany uchwałą Walnego Zebrania Członków.

4.      Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz w roku.

5.      Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach lub drogą obiegową przy wykorzystaniu środków elektronicznych, w formie uchwał – zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Zarządu. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos prezesa.

6.      Do kompetencji Zarządu należy:

a)     realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków,

b)     ustalanie budżetu Stowarzyszenia,

c)     sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia,

d)     podejmowanie decyzji w sprawie nabycia i zbycia majątku ruchomego,

e)     zaciąganie zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia,

f)      podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i skreślania / wykluczania członków,

g)     składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Członków,

h)     powoływanie terenowych jednostek organizacyjnych, osób prawnych i innych podmiotów oraz uchwalanie regulaminów ich działalności,

j)      inne, wynikające z niniejszego statutu.

 

KOMISJA REWIZYJNA

§ 16

1.      Komisja Rewizyjna jest organem Stowarzyszenia powołanym do sprawowania kontroli nad jego działalnością.

2.      Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób, w tym przewodniczącego i członków.

3.      Członkowie Komisji Rewizyjnej nie pobierają wynagrodzenia.

4.      Komisja Rewizyjna w zakresie wykonywanej kontroli wewnętrznej nie podlega Zarządowi.

5.      Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek Komisji ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu i innych organów z głosem doradczym.

6.      Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz w roku.

7.      Komisja Rewizyjna podejmuje decyzje na posiedzeniach lub drogą obiegową przy wykorzystaniu środków elektronicznych, w formie uchwał – zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Komisji Rewizyjnej.

8.      Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

a)     kontrolowanie, przynajmniej raz na rok, całokształtu działalności Stowarzyszenia ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej,

b)     występowanie do Zarządu i członków z wnioskami z ustaleń kontroli i żądanie wyjaśnień,

c)     prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków, a także prawo żądania zwołania posiedzenia Zarządu.

 

§ 17

1.      Zarząd w drodze uchwały może powoływać organy konsultacyjno-doradcze.

2.      Skład, kompetencje oraz szczegółowy tryb organizacji i działania organów konsultacyjno-doradczych określi regulamin opracowany i uchwalony przez Zarząd.

 

 

 

ROZDZIAŁ V.

MAJĄTEK I FUNDUSZE

 

§ 18

1.      Majątek Stowarzyszenia tworzą środki pieniężne i inne składniki majątkowe, które służą wyłącznie realizacji celów Stowarzyszenia.

2.      Dochody Stowarzyszenia pochodzą ze:

a)     składek członkowskich,

b)     darowizn i spadków,

c)     subwencji i dotacji osób prawnych,

d)     zbiórek i imprez publicznych,

e)     własnej działalności,

f)      działalności gospodarczej.

3.      Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4.      Rokiem obrotowym Stowarzyszenia jest rok kalendarzowy.

5.      Stowarzyszenie nie przeznacza zysku albo nadwyżki bilansowej uzyskanych z wykonywanej działalności pomiędzy swoich członków, członków organów i osoby w nim zatrudnione.

 

§ 19

1.      Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach, określonych
w odrębnych przepisach i rozmiarach służących realizacji celów statutowych.

2.      Zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), Stowarzyszenie prowadzi działalność gospodarczą
w zakresie:

85.51.Z - Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych

93.19.Z Pozostała działalność związana ze sportem,

93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna,

96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej

96.91 Z - Działalność usługowa na rzecz osób w miejscu zamieszkania,                                                               79.90Z – Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji oraz działalności z nią związanych,

organizatorów turystyki                                                                                                                                                          81.22B - Pozostałe sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych, gdzie indziej niesklasyfikowane             82.10.Z - Działalność związana z administracyjną obsługą włączając działalność wspomagającą,                                                                                                                       84.12 Z - Kierowanie w zakresie działalności związanej z ochroną zdrowia, edukacją, kulturą oraz pozostałymi usługami społecznymi, z wyłączeniem zabezpieczeń społecznych                                                          85.59D - Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane                                                       86.93Z - Działalność psychologiczna i psychoterapeutyczna, z wyłączeniem lekarskiej,                                        88.10Z - Pomoc społeczna bez zakwaterowania dla osób starszych lub osób z niepełnosprawnościami,              88.99Z - Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana,                          94.99Z - Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana

 

3.      Dochód osiągany przez Stowarzyszenie z prowadzonej działalności gospodarczej w całości jest przeznaczany na realizację jej celów statutowych.

4.      Jeżeli przedmiot działalności Stowarzyszenia będzie wymagał stosownego zezwolenia lub koncesji, Stowarzyszenie podejmie działalność w tym przedmiocie dopiero po ich uzyskaniu.

 

§ 20

Stowarzyszenie nie może:

1)     udzielać pożyczek osobom prawnym organizacyjnie z nim powiązanym ani członkom, członkom organów, osobom zatrudnionym w Stowarzyszeniu ani osobom, z którymi osoby zatrudnione
w Stowarzyszeniu pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, ani zabezpieczać ich zobowiązań mieniem Stowarzyszenia;

2)     przekazywać majątku na rzecz osób, o których mowa w pkt 1 powyżej, na zasadach innych niż
w przypadku osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach;

3)     wykorzystywać majątku na rzecz osób, o których mowa w pkt 1 powyżej, na zasadach innych niż
w przypadku osób trzecich, chyba że to wykorzystanie wynika bezpośrednio z celu statutowego;

4)     dokonywać zakupu towarów lub usług od osób prawnych organizacyjnie z nim powiązanych lub podmiotów, w których uczestniczą osoby, o których mowa w pkt 1 powyżej, na zasadach innych niż
w przypadku osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

 

 

§ 21

Do składania oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia, w tym również oświadczeń majątkowych uprawnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie: prezes lub wiceprezes wraz ze skarbnikiem.

                                              

ROZDZIAŁ VI.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 22

1.      Uchwalenie tekstu jednolitego statutu lub jego zmiana oraz podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia przez Walne Zebranie Członków wymaga zwykłej większości głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.

2.      Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zebranie Członków określa sposób przeprowadzenia likwidacji, wyznacza likwidatora oraz sposób przeznaczenia majątku Stowarzyszenia.

3.      W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie postanowienia ustawy Prawo
o stowarzyszeniach i ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Strona  sfinansowana ze środków programu Moc Małych Społeczności, Priorytet 1 którego operatorem jest Narodowy Instytut Wolności

Zaobserwuj nas na fb!